Avbryta gymnasiestudier

07 feb 2016
Hej!
Vår dotter som går i första ring vantrivs i skolan och vi har kommit fram till att det är bäst för henne att avbryta sina studier och börja om första ring igen i höst! Finns det något vi bör tänka på? Kan och får hon söka på sina betyg från 9an ett år för sent! Hur söker man när man inte går i 9an/skolan? Jätte tacksam för alla tänkbara tips!
Hälsningar, Charlotte

08 feb 2016

Väldigt tråkigt att höra att det inte fungerar bra för er dotter på gymnasiet! Jag rekommenderar att ni vänder er till studie- och yrkesvägledare på skolan som kan hjälpa er med era frågor och den information ni kan behöva för att söka nytt, det är hen som kan hjälpa er dotter med detta.

Lycka till med situationen och att er dotter kan hitta en ny skola // Anders, SYV