Vilket gymnasieprogram leder till flest yrken?

05 feb 2016
Vad gymnasieprogram leder till flest behörigheter till flest yrken?

08 feb 2016

Den frågan är väldigt svårt att ge ett direkt svar på. Jag antar att du menar behörighet till olika program på högskolan? I så fall är svaret ett högskoleförberedande program, förslagsvis naturvetenskap med naturvetenskaplig inriktning eftersom du där får mycket matematik och även biologi, fysik och kemi vilken behövs för en del utbildningar på högskolan. Däremot kan du även läsa de andra högskoleförberedande programmen och sedan välja till vissa kurser för att få behörighet till olika högskoleutbildningar.

Tyvärr kan jag inte ge ett mer specifikt svar på din fråga, däremot ger dig Natur/Natur, exempelvis, behörighet till många av de olika högskoleutbildningarna.

Lycka till med dina framtida studier // Anders, SYV