Vill bli ishockeydomare, vad ska jag läsa i gymnasiet?

01 feb 2016
Hej !
Jag undrar vilken väg jag ska gå om jag vill bli ishockeydomare. Kan man söka till samhällskunskapprogrammet och senare söka till någon högskola inom ishockeydomare ? Eller finns det andra vägar och möjligheter?

Med vänlig hälsning, William Berggren

03 feb 2016

Hej William,

Att bli ishockeydomare verkar vara något som du kan göra genom att ansöka via den här hemsidan eller om du är medlem i en ishockeyförening och kontaktar dem.

Således är det inte något du läser på varken gymnasium eller högskolan. Det är den vägen som jag har hittat för att kunna döma ishockey i framtiden och för ett arbete som ishockeydomare är inte gymnasievalet det mest avgörande, även om en utbildning alltid är bra att ha i ryggsäcken oavsett vad du vill göra i framtiden.

Lycka till med dina framtida studier och ishockeydomarplaner // Anders, SYV