Vad kostar det att gå gymnasiet i USA?

26 jan 2016
Hej jag undrade om priserna på gymnasie utomlands som t.ex USA men hittar inte så jag undra om ni kunde hjälpa mig

29 jan 2016

Priserna på utbildning utanför Sverige skiljer sig mellan olika länder och olika skolor. Det är därför väldigt svårt att lista alla priser som finns på alla de skolor som tar emot svenska elever utomlands. Skolverket har däremot en lista på skolor uppdelat på olika världsdelar där det går att hitta kontaktuppgifter och hemsidor till skolorna här. Där finns det möjlighet för dig att kontakta skolorna och får fram information om exempelvis kostnad för studierna.

Det är mycket möjligt att du redan har kollat på den information som finns på hemsidan om att studera utomlands men jag vill ändå nämna det. Här hittar du info om utlandsstudier

Slutligen är det även bra att prata med din studie- och yrkesvägledare på din skola för att se till att du kan tillgodoräkna dig din utbildning utomlands.

Hoppas att du får nytta av svaret // Anders, SYV.