Jag vill byta linje mitt i terminen - hur gör jag?

16 dec 2015
Hej, Jag går just nu 1:a året på stylist programmet i Uppsala men trivs inte riktigt lika mycket som jag skulle vilja.
Jag är väldigt intresserad av att få jobba med barn då jag också har ett jobb som barnflicka. Problemet nu är att jag vet inte hur jag ska göra nu när jag vill byta linje mitt i terminen och sen vet vill jag inte gå i Enköping då jag inte trivs i den staden.
Jag skulle vilja gå pedagogiskt arbete men vet inte riktigt hur jag ska göra.

21 dec 2015

Hej!

När man vill byta skola och/eller program så måste man vända sig till SYV på den skolan man går på och/eller på den skolan man vill byta till. Mycket beror ju på om det finns plats där man vill gå. Det är rektorn som bestämmer om man får/kan byta skola. Det du kan göra själv till att börja med är att fundera på vilken skola och program du vill byta till. Det är alltid bra att ha ett förslag när man kommer till SYV. Lycka till!

Caroline, SYV