Kommer jag in på natur?

16 dec 2015
Hej! Jag har precis gått ut första terminen i åttan och år jätte osäker angående mitt gymnasieval. Vill mer än gärna gå naturvetenskap, men är så osäker på om jag ens kommer in. Har A i matte, B i biologi, B i fysik och C i kemi, och hela meritpoängen ligger på omkring 250.
Vet att natur är den svåraste linjen att komma in på, men vet verkligen inte om min poäng räcker? Vet att det skiljer på olika gymnasium, men tror du/ni att jag har nån chans eller måste jag plugga upp mig mycket mer? Vad är medel-intagningspoängen för att komma in på natur?

21 dec 2015

Hej!

Precis som du skriver så skiljer antagningspoängen en del beroende på ort och skola. Eftersom jag inte vet var du bor så kan jag inte kolla poängen i din kommun, men här kan du se om du hittar din kommun och se vad som krävdes i höstas. Du har ju 3 terminer kvar i grundskolan, så du har stora möjligheter att få högre poäng. Kolla på länken så får du en uppfattning om vad som kan krävas inför ditt val. Lycka till!

Caroline, SYV