Vill bli militär, vilket gymnasieprogram?

17 nov 2015
hej jag heter Mikhail och jag vill gå i militär och jag vet inte vilka program jag kan studera i gymnasiet som kan hjälpa mig när jag är gammal nog att gå i militär.

kan du föreslå en program med mycket praktik och idrott som kan hjälp mig för att gå i militär

19 nov 2015

Hej!

Vill man gå ett program med extra idrott kan man söka ett vanligt program med inriktning idrott. Det finns inte på alla orter, och eftersom jag inte vet var du bor kan du finna en lista med dessa utbildningar här

Vad gäller praktik så är det i så fall bäst att välja ett yrkesförberedande program. Där ingår det praktik under gymnasietiden. Yrkesförberedande program är t ex Barn- och fritidsprogrammet, Bygg- och anläggningsprogrammet och Fordonsprogrammet.

Lycka till!

Caroline -SYV