Har D i matte, osäker på natur.

22 aug 2015
Hej! Jag har nyss börjat nian och har nu många funderingar och har tänjt mycket på vilken linje jag ska gå på. Jag vill bli psykolog och det är mitt drömjobb att jobba med människor.
Har tänkt gå antagligen natur eller samhäll. Har bara d i matte så därför tvekar jag på natur. Men om det behövdes och natur är rätt linje så självklart.

25 aug 2015

Hej!

Vad roligt att du börjat åk 9! Superspännande! :)

Mitt tips till dig är att du besöker gymnasieskolorna som erbjuder naturvetenskapliga programmet och ställer din fråga. De har träffat på massa elever och det finns säkert fler än du som har samma funderingar. Mattekurserna på naturvetenskapliga programmet har ett väldigt högt tempo men är man beredd på att studera och verkligen lägga ner tid så tror jag nog att vem som helst klarar av det.

När du pratat med elever och lärare på naturvetenskapliga programmet, ställ samma frågor till samhällsvetenskapliga programmet. När du har all fakta och information, sätt dig ner och jämför :)

Välj det som känns mest rätt.

Lycka till!

Mvh Carolina Sanhueza, SYV