Sök utbildning 👉

intagningspoäng för gymnasiet?

14 jan 2010
Hejsan hur tar man reda på hur mycket meritpoäng man behöver för att komma in på olika gymmnasium?

Du har kommit rätt!

På Gymnasium.se jobbar vi med att lägga upp lägsta intagningspoäng och medel/medianvärdet på gymnasieutbildningar. Det ger en fingervisning om vilka betyg du kan behöva ha för att komma in på respektive gymnasieutbildning. Siffrorna är tagna från sista urvalet 2009 och finns längst upp på sidan för varje utbildning på Gymnasium.se.

Om inte intagningspoängen finns för den utbildning du söker, kan du kontakta SYV på gymnasieskolan du är intresserad av, eller någon på kommunen som gymnasieskolan ligger i.

För att vara behörig till gymnasiestudier måste du ha minst betyget Godkänt (G) i matematik, svenska/svenska som andraspråk och engelska.

Lycka till!

Vänliga hälsningar