Vill bli mäklare och har svårt med matte.

19 aug 2015
Hej!
Jag vill bli mäklare och har velat de sen jag var 9 år. Detta år ska jag göra gymnasieval men vet inte om jag ska välja ekonomi eller samhäll. Jag svårigheter med matte. Det är det ända ämnet jag har svårt för. Vad är erat tips till mig?

20 aug 2015

Hej!

Vad roligt och spännande med mäklaryrket!

Jag rekommenderar dig att välja ett program som du tycker om och som du kan se dig själv studera i tre år. Samhällsprogrammet och Ekonomiprogrammet har sina likheter men är olika ändå. Läsa gärna mer om de och ta en titt på deras programblad. Jämför kurserna och titta på de olika mattekurserna och fråga gärna gymnasieskolan om hur tempot är, läser man flera kurser samtidigt eller inte.

Lycka till med dina framtida studier!

Mvh Carolina Sanhueza, SYV