👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vill byta gymnasieskola men fortsätta på samma gymnasieprogram.

08 apr 2015
Hejsan!

Jag är en elev som läser första året på Klara Södras gymnasium. Jag vill byta skola, men fortfarande läsa samma linje. Hur ska jag söka? Söker jag med mina nuvarande, gymnasiebetyg? Hur går det till?

Tack på förhand!

09 apr 2015

Kontakta gymnasieskolan/skolorna som du vill söka till och fråga ifall de har plats och programmet du vill läsa. När du sedan har fått plats på en skola tar du kontakt med din studie- och yrkesvägledare eller annan admin personal på Klara Södras gymnasium för att få hjälp med bytet från din nuvarande skola.

Din nya gymnasieskolan kommer vilja se bland annat dina betyg och vilka kurser du har läst på Klara Södras gymnasium.

Lycka till med bytet!

Mvh Carolina Sanhueza, SYV