Kan jag gå om ett år i gymnasiet om jag är 20 år gammal?

16 jan 2015
Hej!

Är det möjligt att gå om ett år om jag är 20? Jag är på mitt sista år nu men jag har missat en hel del lektioner pga social fobi som nu jag får hjälp med KBT terapi. Har läst att det kanske inte är möjligt då jag är 20? Vill inte byta till komvux eftersom jag trivs här nu efter en så lång tid. Snälla hjälp!

16 jan 2015

Hej!

Vad bra att du mår bättre nu! Jag förstår det som att du redan nu går på en gymnasieskola. Då tycker jag att du ska kontakta SYV på din skola, då han/hon är till för att hjälpa dig med just denna typ av frågor. Vad jag vet så ska man inte vara över 20 år när man börjar gymnasiet, så eftersom du redan har börjat gymnasiet borde det inte vara några problem för dig att gå om ett år. Lycka till, det kommer ordna sig ska du se!

Mvh, Christine på Gymnasium.se