👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Kan man läsa in Spanska 4 i Spanien på sommaren?

08 jan 2015
Hej! Undrar om man kan läsa in en gymnasiekurs via en språkresa - gäller Spanska 4, där jag hörde om någon som läst in denna kurs i Spanien under fyra veckor på sommaren, men vet ej om det stämmer?

Mvh,
Ann

09 jan 2015

Hej!

Jag har tyvärr inte hört talas om någon organisation/skola som erbjuder elever att läsa in Spanska 4 under några veckor på sommaren på plats i Spanien.

Det finns några skolor som erbjuder svensk gymnasieutbildning på plats i Spanien, men detta är främst för dig som bor i Spanien under ett eller flera år.

Här kan du läsa mer om och kontakta några av de skolor som finns i Spanien och erbjuder svensk gymnasieutbildning

Lycka till!

Mvh, Christine på Gymnasium.se