Vad läser man på inriktning Design och produktutveckling

16 dec 2014
för mig känns allt ganska okart om vad man blir om man väljer teknik med inriktning design. Kan man tex styra design över tidningar, designa kläder eller är det mer designa och inreda hus och så?

18 dec 2014

Hej!

Jag antar att du menar inriktning Design och produktutveckling på Teknikprogrammet. Denna inriktning handlar mer om att designa  och utveckla nya eller befintliga produkter.

Du kan läsa om inriktning Design och produktutveckling här

Om du vill jobba med design av tidningar är det nog mer passande att gå t.ex inriktning Estetik och media på det Estetisk programmet eller inriktning Medier, information och kommunikation på Samhällsvetenskapsprogrammet.

Om du vill jobba med design av kläder är inriktning Textil design på Hantverksprogrammet ett bra val.

Lycka till!

Mvh, Christine på Gymnasium.se