Kan jag söka till samma skola till omvalet?

07 dec 2014
Hej!

Jag är väldigt stressad, jag ska göra mitt preliminära val snart och jag har inte tillräckligt med poäng för att komma in med mina nuvarande betyg. Jag behöver ha 260 poäng för att komma in, och vet att jag kan höja mig till sommaren.

Jag undrar om jag kan söka till samma skola igen efter mitt preliminära val med mina slutbetyg. Och ifall jag inte kan göra det, vad ska jag göra för att kunna komma in.

11 dec 2014

Hej!

Du kan till omvalet söka till samma skola som du sökte till första gången. På gymnasium.se finns det mer information om hur man gör sin ansökan och hur omvalet fungerar. Du hittar info om ansökan och omvalet här

Lycka till!

Mvh, Carolina Sanhueza, SYV.