👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Kan man kombinera Naturbruksprogrammet, Djur med NIU Fotboll?

28 nov 2014
Kan man kombinera naturbruksinriktningen, djur, som Ni har, med fotbollsgymnasieutbildningen NIU???
Jag har fått förfrågan från Sydskånska Gymnasieförbundet om fotbollsprogrammet i Ystad och känner mej kluven om jag skall gå fotbollsgymnasiet i Malmö, som jag läst har jättefina recensioner, men det går inte att kombinera med något annat än natur, samhälls, ekonimi eller handelsinriktning.
Det är jättesvårt att välja.

03 dec 2014

Hej!

Det går inte att kombinera Naturbruksprogrammet med NIU fotboll. Kontakta gärna gymnasieskolan och fråga ifall det finns möjligheter för dig att läsa någon enstaka kurs som har med inriktning djur eller något annat som är likt. De kan förmodligen svara på ifall någon av deras program (NA, SA, EK eller HA) har en valbar kurs som kan likna någon av Naturbruksprogrammets kurser.

Lycka till!

Mvh Carolina Sanhueza, SYV