Kan man bli högskolebehörig på Handels- och administrationsprogrammet?

11 nov 2014
Hej det är så att jag vill gå i handel och administration men har alltid viljat bli banktjänsteman men undrar om det är möjligt att bli det om man går just det programmet för man får välja kurser kan jag då ta dom kurserna som gör mig behörig till att plugga till det efter gymnasiet utan att plugga i komvux? Tack så mycket för svaret i förhand

12 nov 2014

Hej!

Du har alltid möjlighet att bli högskolebehörig i gymnasiet vilket program du än väljer genom att välja de kurser som behövs!

Det kan vara så att du kan läsa de kurser du behöver för att bli högskolebehörig inom ditt individuella val eller genom att läsa utökat program. En del skolor erbjuder kurserna som fördjupning i programmet. Du får helt enkelt kolla med den gymnasieskola där du vill läsa Handels- och administrationsprogrammet hur du gör för att bli högskolebehörig där under din gymnasietid.

Lycka till!

Mvh, Christine på Gymnasium.se