👀 Under hösten uppdaterar vi information på gymnasium.se utifrån gymnasiereformen Gy25. Här kan du läsa mer om vad den innebär.

Sök utbildning 👉

Vad kan man bli efter inriktning Design & produktutveckling?

02 nov 2014
Jag gillar inriktningen "Design & Produktutveckling" inom TE och skulle vilja välja den, men jag undrar vad jag kan fortsätta med efter gymnasiet. Jag kommer nog fortsätta till universitet först, men vilka jobb förbereder gymnasieprogrammet till? Och vilket universitet bör jag välja för ett jobb inom inredningsdesign?

05 nov 2014

Hej!
Här kan du se skolor som erbjuder inriktning Design och produktutveckling

Via den länken kan du också läsa om inriktningen Design och produktutveckling. Du lär dig mycket om att utforma och utveckla produkter och deras design på inriktningen. Teknikprogrammet är högskoleförberedande så du kan välja att studera vidare efter gymnasiet.

För att hitta eftergymnasiala utbildningar inom inredningsdesign kan du gå in på studentum.se och söka efter utbildningar inom inredning/design.

Stort lycka till!
Mvh, Christine på Gymnasium.se