Vilket gymnasieprogram för att bli band manager?

19 sep 2014
Hej jag är en tjej som undrar vilket gymnasieprogram och sen universiteprogram och vilka betyg behövs om man vill bli bandmanager/artistmanager. Har viljat bli det jättelänge
Och skulle uppskatta svar :)

19 sep 2014

Hej!

Vad roligt att du vet att du vill bli manager för ett band eller en artist! Tyvärr vet jag ingen specifik utbildning på gymnasiet som leder till att bli manager. Mitt tips är att titta runt bland de skolor som erbjuder Estetiska programmet med inriktning Musik eller andra typer av musikutbildningar som inte direkt innebär att du själv spelar instrument, sjunger eller liknande. Det kan även vara en bra grund med Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi eller Juridik som grund eller något av de andra högskoleförberedande programmen.

Här hittar du musikutbildningar på gymnasiet

Här hittar du gymnasieskolor som erbjuder Ekonomiprogrammet

Mitt tips är att leta upp utbildningar på eftergymnasial nivå och kontakta dessa utbildare för att se vilket gymnasieprogram som är en bra grund för att bli manager åt ett band/artist.

Stort lycka till!

Mvh, Christine på Gymnasium.se