Vilket gymnasieprogram är bäst för att bli polis?

06 sep 2014
Hej! Jag vill bli polis, och har valt barn och fritid jag kan fortfarande byta och har funderat på om det är bättre att göra det eller om det är bättre att vara kvar där jag är nu ?

15 sep 2014

Hej!

Jag tycker du ska prata med SYV på din skola så att du kan ställa alla de frågor du har om att byta gymnasieprogram och vad det skulle innebära för dig.

För att utbilda dig till polis efter gymnasiet behöver du vara högskolebehörig, så antingen kan du fortsätta läsa Barn- och fritidsprogrammet och se till att välja att läsa de kurser som behövs för att du ska bli högskolebehörig eller byta till ett högskoleförberedande gymnasieprogram som passar.

Här kan du läsa om Polisprogrammet

Lycka till!

Mvh, Christine på Gymnasium.se