Läsa mer naturämnen på IB

03 sep 2014
Hej!
Jag går i åttan nu, och började fundera på vilket gymnasium jag borde välja. Jag har läst mycket om IB-programmet och det verkar som något som skulle passa mig, för att jag vill ha min utbildning framför allt på engelska, men å andra sidan är jag mer inne på NO-ämnen än samhälls. Min fråga är: finns det program som IB, fast mer inriktad på matematik, kemi och sånt, eller i alla fall så att man kan välja extra NO-ämnen?
Hälsningar,
Agata

04 sep 2014

Hej!

Det är precis som du säger IB är på engelska, medan Naturvetenskapsprogrammet innehåller mer matematik, kemi, fysik och biologi. Tyvärr vet jag inga skolor på rak arm som ger IB, där det finns möjlighet att läsa mer naturämnen. Du får helt enkelt kolla upp de skolor där du är intresserad av att läsa IB och höra med dem vad det finns för möjligheter att läsa mer naturämnen.

Stort lycka till med gymnasievalet!

Mvh, Christine på Gymnasium.se