Räcker det med 100 p idrott i gymnasiet?

23 aug 2014
Om jag har 100P program i idrott i gymnasiet kan jag då välja att läsa 100p mer i andra ämnen och välja bort idrotten?

25 aug 2014

Hej!

Du får en gymnasieexamen om du får betyg (A-F) i de 2 500 poäng som det nationella program du läser omfattar. Kurser som omfattar minst 2 250 gymnasiepoäng ska du ha minst godkänt betyg i (A-E). Du måste ha godkänt i gymnasiearbetet och vissa poäng på kurser i svenska (svenska som andraspråk), engelska och matematik (det skiljer lite för yrkesprogram respektive högskoleförberedande program).

Så hur många poäng idrott du måste läsa beror på hur många andra kurser du har godkänt i och hur många poäng du då totalt har godkänt i.

Lycka till och hoppas det var svar på din fråga!

Mvh, Christine på Gymnasium.se