Byta gymnasieskola första dagen

18 aug 2014
Hej. Efter min första dag i gymnasiet känner jag att jag inte vill komma tillbaka, dagen var förskräcklig och jag har redan bestämt mig för att byta skola. Redan i morgon funderar jag på att söka upp min SYV för att ställa mig på kö till andra skolor. Min fråga är, om jag ställer mig i kö nu (går det ens?) kommer jag då hamna sist i kön eller kommer jag sorteras utifrån mina betyg?

19 aug 2014

Hej!

Det är många som känner redan första dagen eller första veckorna i gymnasiet att de vill byta skola eller program. Sök upp din SYV så fort som möjligt så att denne kan hjälpa dig med att byta. Du kan även testa att höra av dig till SYV/rektor på den skola du vill byta till. Om du kan byta dit beror nämligen på om de har lediga platser, så kontakta även den nya skolan så fort som möjligt.

Stort lycka till, det kommer bli jättebra ska du se!

Mvh, Christine på Gymnasium.se