Fria skolresor med VL

15 aug 2014
Hej!

Nu är det så att jag har skickat in ansökan om fri skolresa till VL alltså Västmanlands Lokaltrafik angående om busskort till skolan men VL har avslag på ansökan för att jag är född före 1995.

Frågan är då hur ska jag göra för att kunna få fri skolresa eftersom jag har gått med på att gå om ett helt år? Skall man eller måste man ha intyg från skolan eller kommunen som har skrivit på och gick med på att jag skall gå om i skolan?

För det känns ju dumt att gå betala ett helt år när det finns något annat sätt att lösa det.

18 aug 2014

Hej!

Du får tyvärr vända dig till din skola för att se om de kan hjälpa dig med detta, till exempel som du skriver genom att skriva ett intyg om att du går om ett år.

Testa även att höra med VL igen om det finns några möjligheter att lösa detta.

Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Mvh, Christine på Gymnasium.se