Går Teknikprogrammet och vill bli arkitekt

11 aug 2014
Jag går redan på Teknikprogrammet och ska börja andra året nu. Jag har som mål att en dag vara en arkitekt. Men jag har hört att det är väldigt svårt att komma in på den utbildningen och att man måste göra väldigt mycket prov och sådant innan. Jag är ingen typiskt "smart" tjej och ligger väl på medel i skolan. Har C i de flesta betygen. Är min dröm helt omöjlig för mig eller har jag bara fått höra rövarhistorierna från intagningen till högskolan?

15 aug 2014

Hej!

Mitt tips är att du läser om utbildningar till arkitekt här

Då får du en bild av hur utbildningen kommer vara, vad den innehåller och vad du behöver göra för att komma in.

Här ser du antagningspoängen till höstterminen 2013 för universitets- och högskoleutbildningar

Eftersom du redan nu vet vad du vill bli har du god tid på dig att hinna kolla upp vilka betyg som behövs och satsa för att kunna komma in på en arkitektutbildning.

Stort lycka till, det kommer gå bra ska du se!

Mvh, Christine på Gymnasium.se