Jag vet inte vad jag vill gå i gymnasiet

06 aug 2014
Jag ska börja 9:an nu till hösten och har ingen aning om vad jag vill göra när jag börjar gymnasiet. Jag vet inte vilket program eller inriktning jag ska välja. Jag har inga intressen och inget favorit ämne i skolan. Jag känner att jag verkligen behöver hjälp med det här och hoppas att ni kan hjälpa mej att välja rätt. tack på förhand. :)

07 aug 2014

Hej!

Var inte orolig, du kommer hitta ett program som passar dig ska du se!

Ett tips är att gå in och göra testet på gymnasium.se för att se vilka gymnasieprogram som passar dig.

Gör gymnasietestet här

Prata även med SYV på din skola, denne kan hjälpa dig med i vilken ände du ska börja fundera på ditt gymnasieval. Du behöver inte bli stressad redan, du kommer få massor av vägledning inför gymnasievalet nu i årskurs 9 av din skola.

Här kan du läsa om alla nationella gymnasieprogram och vilka ämnen du läser

Lycka till med ditt gymnasieval!

Mvh, Christine på Gymnasium.se