Naturvetenskapsprogrammet

12 maj 2014
Jag är rädd att jag inte klarar mig på en naturvetenskapsprogram vad ska jag göra för att känna mig mer trygg ?

13 maj 2014

Hej!

Det är svårt för mig att svara på detta, men ett tips är att hänga med på lektionerna redan från början och verkligen lyssna på genomgångar och läsa det man ska läsa i tid så att du inte hamnar efter i något ämne. Fråga läraren eller dina klasskamrater om det inte är något du förstår istället för att fastna på vissa områden/uppgifter. Då har du alla förutsättningar att det ska gå bra för dig!

Jag tycker att du ska gå och prata med SYV på din skola så kan denne ge dig bra råd inför din gymnasietid, då behöver du inte oroa dig ska du se. Om du känner efter en tid på Naturvetenskapsprogrammet att programmet inte passar dig, så kan du ju alltid byta, så oroa dig inte för det heller! Det kommer bli bra!

Mvh, Christine på Gymnasium.se