Behörig till Handels- och administrationsprogrammet utan godkänt i engelska

18 apr 2014
hej jag har betyg i alla ämne men inte engelska får jag då komma in på Handels- och administrations-programmet ?

22 apr 2014

Hej!

Här kan du läsa om vad du ska ha för behörighet till Handels- och administrationsprogrammet

Du behöver ha godkänt i svenska, matematik, engelska och i minst fem valfria ämnen till. Om det är en specifik skola du är intresserad av att läsa Handels- och administrationsprogrammet på är mitt råd att du vänder dig till den skolan direkt och hör om de erbjuder något introduktionsprogram. På introduktionsprogram kan du som inte har behörighet till ett nationellt gymnasieprogram läsa de ämnen du behöver för att kunna börja på Handels- och administrationsprogrammet.

Läs mer om Introduktionsprogram här

Lycka till!