Skolan har tagit bort fördjupningspaket

05 dec 2013
Hej! När vi började på vår skola så fanns det valmöjligheter till vilka fördjupningskurser man kunde välja. Nu helt plötsligt har skolan ändrat sig och erbjuder inga val. De har alltså tagit bort de kurser man kunde välja mellan och bestämt kurser som vi ska läsa. När vi började på skolan stod det att vi skulle få välja mellan två olika programfördjupningspaket men nu har de tagit bort det ena. Det är inte så att det är för få som vill läsa de kurserna utan majoriteten vill läsa det programfördjupningspaketet som nu skolan tagit bort som val. Finns det något vi som elever kan göra?

06 dec 2013

Hej!

Tyvärr är det enda råd jag kan ge till er att ni kräver att få en ordentlig förklaring av er skola varför de har tagit bort fördjupningspaketet. Ni måste helt enkelt vända er till er skola för att se vad anledningen är och det kan ju vara värt ett försök att faktiskt uttrycka att ni är många som vill läsa de borttagna kurserna och se om skolan ändrar sig.

Lycka till och hoppas det ordnar sig!

Mvh, Christine på Gymnasium.se