Central gymnasieskola i Stockholm där man kan läsa på distans

21 nov 2013
Hej jag skulle vilja gå på ett gymnasium nära Stockholm innerstad så jag inte behöver resa så långt, jag vill gärna Kunna plugga distans eller att det är lätt att kunna plugga distans och är intresserad av entreprenörskap, finns det något som passar? Jag kan inte hitta något!

25 nov 2013

Hej!

Några av de gymnasieskolor som finns centralt i Stockholm är till exempel: Cybergymnasiet Odenplan, JENSEN gymnasium Norra, Norra Real, Viktor Rydberg Gymnasium, Tyska Skolan Stockholm, Stockholm International School, Enskilda gymnasiet, International IT College of Sweden, Kungsholmens Gymnasium/Stockholms Musikgymnasium, Södra Latins gymnasium osv.

Du får helt enkelt kolla upp om någon av dessa eller andra centrala skolor har någon specifik entreprenörsprofil eller liknande. Det är enkelt att kontakta skolorna via vår sida. Jag tror Ekonomiprogrammet med inriktning Ekonomi är passande för dig, där får du läsa en kurs i entreprenörskap och företagande. Kolla även upp andra program där du också får chansen att till exempel starta UF-företag som är en riktig chans att prova på entreprenörskap.

Gällande distans så finns www.korr.se som du kan kolla upp. Alternativet är att du kontaktar den/de skolor du är intresserad av och hör efter om det går att läsa på distans.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Mvh, Christine på Gymnasium.se