Naturvetenskapsprogrammet med inriktning estet musik

19 nov 2013
Hej!
Jag bor i Falu kommun och vill gå Naturvetenskap med inriktning Estet musik. Hur är det om man vill gå på en skola som inte ligger i ens kommun? Den skola som jag vill gå på är Östra Real eller Kulturama Odenplan i Stockholm. Vad ska man tänka på? Kan man få ett studentboende eller liknande?

20 nov 2013

Hej!

Vad roligt att du bestämt dig för Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Estet musik!

Här kan du läsa mer om Naturvetenskapsprogrammet med Estetisk profil på Östra real

Jag skulle råda dig att gå in och göra en intresseanmälan till programmet, så att skolan kontaktar dig med mer information. Du kan då höra efter om det finns möjlighet till boende och om programmet är riksrekryterande. Det är även antagningsprov till programmet ser jag, så då kan du höra efter om hur det går till också.

Här kan du läsa mer om Naturvetenskapsprogrammet på Kulturama Odenplan

Samma sak gällande det här programmet, gå in på sidan med information och gör en intresseanmälan till skolan för att beställa mer information, så kan de svara på dina frågor! Kulturama är en riksrekryterande skola, vilket innebär att du som kommer från en annan kommun söker på samma villkor som de gymnasiebehöriga som är från kommunen.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Mvh, Christine på Gymnasium.se