Antagning och fotboll

04 sep 2013
Hej!
Har en son som i juli fick besked att han antagits på Samhällsvetenskapsprogrammet Dragonskolans Elitidrottsgymnasiet. På uppropsdagen fick han veta att han inte fick gå den utan blev hänvisad till sitt andra handsval, Samhälls specialidrott fotboll. Nu visar det sig att han inte har någon fotboll alls, det är ett vanligt Samhällsprogram han blivit tilldelad.
Min fråga är, kan man nekas en plats i gymnasieskolan om man varit på plats vid skolstart och har ett slutligt antagningsbesked?
Till saken hör att vi pga av lång resväg till och från skolan har hyrt ett rum till honom i den stad som han går skolan i.

Med vänliga hälsningar
/ Helena Ågren

04 sep 2013

Hej!

Kontakta antagningskansliet och prata med skolan, vi är bara en söktjänst för gymnasieskolor och har inte hand om antagningen.

Hitta antagningskansliet ni sökte igenom och ring och prata med dem.

Hoppas att det löser sig!

Hälsningar Gymnasium.se