Byta program men vad ska man välja?

14 aug 2013
Hej! Jag funderar på att byta program från Flygteknik till något teoretiskt som ekonomi eller samhäll. Men problemet är att jag vet verkligen inte vad jag vill bli. Jag har varit inne på att bli flygtekniker men mecka är tyvärr inte min grej har jag kommit på. Sen efter jag kom hem från min Cypern resa var jag inne på att bli reseledare. Men kan man gå ekonomi för att bli reseledare? Vilka ämnen läser ekonomi programmet? Vilka ämnen läser samhäll? De ämnena jag mest är intresserad av är NO och SO.

15 aug 2013

Hej!

Du behöver inte veta vad du vill bli nu, välj det du tycker om och är duktig på. Vill du bli reseledare kan du bli det oavsett vilket program du har gått. Tänk inte så mycket på det nu. Är det NO och SO du är intresserad av ska du välja Naturvetenskapsprogrammet med inriktning Naturvetenskap och samhälle eller Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Samhällsvetenskap. Välj det du är mest intresserad av och tänk inte så mycket på framtiden, den kommer du möta oavsett.

Lycka till!

Hälsningar