Vad kan man bli efter Handel och service?

15 jul 2013
Hej
vad kan man bli efter ekonomi och administration utbildningen? vilka möjliga arbete jag menar

05 aug 2013

Det finns ett program som heter Handels- och administrationsprogrammet. Detta är ett yrkesprogram där du direkt efter studenten kan arbeta inom försäljning, handel och service. Som tex säljare i en butik, receptionist, administratör inom IT, personal, ekonomi och du kan dessutom jobba som assistent i alla dess former. Ekonomiprogrammet är ett högskoleförberedande program där du efter utbildningen kan studera vidare på högskola eller universitet. På Ekonomiprogrammet har du inte samma möjligheter att jobba direkt efter studenten som på Handels- och administrationsprogrammet.

Lycka till med ditt gymnasieval!

Sanna på Gymnasium.se