Byta skola innan sista året

11 jul 2013
Hej!
Jag ska börja mitt tredje år på gymnasiet nu efter sommaren och där jag pluggar nu trivs jag inte så bra så därför funderar jag på att flytta tillbaka till min hemort för att slutföra mina studier där.. Hur ska jag göra?
Mvh Anna

12 jul 2013

Hej!

Är det bara skolan du vill byta och inte programmet så ska det inte vara något problem. Det som kan ställa till det är om det inte finns plats i den klassen/programmet du vill hoppa in i. Det kan också vara så att programmet på de olika skolorna har läst ämnen vid olika tillfällen och att du har missat något ämne men det är lätt att läsa vid sidan om.

Jag skulle råda dig att ta kontakt med den skolan som du vill börja sista året i, se om det finns möjlighet till ett byte. Det borde inte vara något problem.

Lycka till!

Hälsningar Gymnasium.se