Flytta till Sthlm och byta gymnasium

24 jun 2013
Hej min pojkvän vill flytta ner till Stockholm på kanske ett år ungefär och jag skulle jätte gärna flytta ner med honom men jag börjar gymnasiet i år och fyller 18 om ett halvår ungefär. Det betyder att jag kommet att flytta gymnasiet och län jag undrar hur det går till

Tack
mvh Jessica booth

28 jun 2013

Hej Jessica!

Det bästa är egentligen om du gör klart gymnasiet där du bor. Du kan byta till ett gymnasium i Stockholm efter ett halvår men då får du stå för boende själv. Är du 18 år kan du skriva dig i Stockholm och du kan du gå på vilken skola du vill. Ska du inte skriva dig i Stockholm kan du välja en friskola. Jag skulle prata med din studie- och yrkesvägledare så kan ni tillsammans fundera ut en lösning.

Lycka till!

Hälsningar Gymnasium.se