Estetiska programmet och engelska språket

13 jun 2013

Jag går i åttan(nian efter sommarlovet) och mina största interessen är språk (framför allt engelskan), film och bild. Jag vill kombinera det och jobba med specialeffecter i film och jobba utomlands med det, men är inte säker på vilken utbildning jag ska gå. IB har tyvär inte någon estet-linje och det skulle förekomma mobbning på INIT (Internationella IT college Göteborg). Helst ska det inte vara för långt från karlstad eller ha boende/internat-liknande och vara blandat engelska och svenska med inriktningen estet-spel eller 3D design. Jag har letat i snart ett år men det är svårt att hitta något som passar mig.

Anouk

17 jun 2013

Hej!

Det känns som att Estetiska programmet med inriktningen Bild och formgivning är rätt program för dig. På utbildningen läser du engelska också men du kan välja till extra engelska i ditt individuellaval. INIT passar ju ockås väldigt bra med tanke på att där har du mycket engelska och estetiska programmet. Men tråkigt att du har hört att det förekommer mobbning där, det behöver kanske inte bli så i klassen som du börjar.

Här finns skolorna som erbjuder Estetiska programmet, Bild och formgivning i Karlstad

Lycka till!

Hälsningar