Ett år utomlands och studera i England efter gymnasiet.

24 maj 2013
Hej, jag funderar på att läsa ett år utomlands i kanske USA om något år och sedan gå klart de två åren i gymnasiet i Sverige. Men sedan skulle jag vilja läsa alla åren i högskolan i Storbritannien. Går det? Och hur går man till väga då?

27 maj 2013

Hej!

Det låter väldigt spännande och absolut ska du göra det. Du kan söka till högskolor/universitet utomlands på samma sätt som du söker till en högskoleutbildning i Sverige. Skillnaden kan vara att det kostar mer att studera i ett annat land än Sverige. Jag skulle råda dig att först fokusera på din gymnasieutbilding och när den dagen kommer du vill söka dig vidare då kan du då ta reda på exakt hur du ska gå tillväga.

Lycka till med dina gymnasiestudier.

Hälsningar,

Gymnasium.se