Natur- eller samhällsvetenskap? Matte?

06 maj 2013
Hej! Jag är sugen på att gå naturprogrammet då jag är mycket bättre på dom ämnena än samhällskunskap. Men jag oroar mig lite inför mattenivån på naturprogrammet... Jag är ganska bra på det och har ett bra betyg, men när det kommer till svårare tal kan jag ibland låsa mig och kan inte lösa talen. Min fråga är då: Hur svår är matten på naturprogrammet och är det möjligt att byta program till samhällskunskap inriktning beteendevetenskap om jag bestämmer mig för att gå naturvetenskapsprogrammet?

06 maj 2013

På Naturvetenskapsprogrammet är matematik en stor del och det går tyvärr inte att byta ut detta ämne. Om du är bra på det är det inget du ska vara orolig för. Du kommer dessutom få extra hjälp med det du tycker är svårt. Annars är det ju bättre att du väljer Samhällsvetenskapsprogrammet med inriktning Beteendevetenskap. Båda programmen är ju högskoleförberedande.