23 jan 2013
Hej!
1. Jag bor just nu inte i Stockholm och vill söka till gymnasieskolor i Stockholm för att sedan kunna flytta till mamma, men är det svårare för mig att komma in för jag inte tillhör kommunen?

2. Jag har just nu betyg F i flera ämnen och inte tillräckligt många godkända ämnen för att kunna gå linjen Samhällsvetenskap och det står ju på mina betyg från höstterminen, men jag siktar på att få godkänt i alla ämnen (till och med mer än godkänt) och då blir det ju slutbetyget.
Min fråga är räknas höstterminsbetygen eller är det bara slutbetygen som räknas för dne linjen man kan komma in på?

3. Hur många gymnasieskolor kan man söka in på?

Tacksam för svar!

23 jan 2013

Hej!

Tack för din fråga!

Just nu har vi inte tid att besvara din fråga, men kolla gärna på tidigare frågor så kan de kanske hjälpa dig.

Tidigare frågor!

Ångrade du ditt val av program eller skola?

Byta gymnasieprogram eller skola!

Har du frågor kring att studera utomlands eller betyg?

Utlandsstudier!

Du kan även titta i vårt forum!

Forum!

Vi hoppas att vi snart ska ha tid att besvara alla frågor personligen.

Lycka till!

Hälsningar Gymnasium.se