Gymnasium i Landskrona

Gymnasium i Landskrona - Hitta din gymnasieutbildning

Precis mellan Helsingborg och Malmö, ligger Landskrona. Landskrona är en vacker och grön stad med många äldre fina byggnader som Landskrona slott. Genom sitt geografiska läge är det väldigt nära till både stora städer och Danmark!
Visar 1-7 av 7 träffar
Läs hur vi sorterar resultat
Vill du vet mer om hur vi sorterar resultat? Läs mer om hur vi rankar program i sökresultatet.
Visar 1-7 av 7 träffar

Mer om Landskrona

Landskrona ligger i Skåne och närmaste stad är Helsingborg, det är närmare bestämt bara tio minuter till Helsingborg från Landskrona. Det finns också bra tågförbindelser till både Lund, Malmö och Köpenhamn. Landskrona ligger vid havet och staden har utsikt över hela Öresund, Ven och norra Själland. Om det är klart väder kan man se Köpenhamn och Öresundsbron.

Kultur i Landskrona

Landskrona är en kulturrik stad där det finns mycket att se och uppleva. Du kan till exempel besöka Citadellet som är Landskrona slott, Landskrona museum, konsthallen och Tycho Braheminnena på Ven. Landskrona har också ett kolonimuseum som är Sveriges enda och ett golfmuseum. Många av Landskronas golfbanor kan hållas öppna året runt.

Att göra i Landskrona

Tycker man om att bada finns både långa badstränder, två friluftsbad och ett även ett äventyrsbad som heter Karlslundsbadet. Tycker du om sportfiske kan du fånga dina fångster i Öresunds bräckte vatten, Saxån eller i Citadellet vallgrav. I Landskrona kan du också spela curling, fotbollsgolf, turridning på ardennerhästar, bangolf inomhus, segling och surfing.

Cykla på Ven

Ven är en ö utanför Öresund precis mellan Skåne och Danmark. Det kanske inte är så många som har hört talas om Ven, men om man säger cykla på Ven vet nästan alla vad man menar. Det är många som gör det, motion, picknick och bad.

Gymnasium i Landskrona

Gymnasieskolorna i Landskrona är några stycken men med anledning av Fritt sök i Skåne så kan alla i Skåne söka vart dem vill i Skåne. Landskrona bjuder både på yrkesprogram, gymnasielärling och högskoleförberedande program. När det kommer till gymnasievalet finns det mycket att tänka på: programval, bra lärare, lugn, kompisar och trygg skola, stort kursutbud, individuella utbildningsmöjligheter, jobbmöjligheter och bra lokaler. För vissa är  det viktigt om man kan kombinera idrott och skola.

Gymnasieantagningen i Landskrona

Ansökan görs via internet eller genom en blankett. Det är lättast att gå in på skanegy.se. Där hittar du alla gymnasieskolor och program som du har att välja mellan. Du får ett personligt lösenord som du kan söka med.

Jämför dina favoriter