Albin berättar om sitt high school-år i Zaragoza, Spanien

STS Education

Jag hade alltid velat åka på high school-utbyte för att uppleva ett annat sätt att leva. Jag valde Spanien eftersom jag kunde lite spanska. Jag ville helst bo i Madrid och fick som tur var en värdfamilj bara en timme bort, i staden Zaragoza.

Min värdfamilj kunde inte ha varit bättre. De fanns alltid där för mig. De valde att bli värdfamilj eftersom de ville att deras sjuårige son skulle få en ”storebror”. På köpet fick jag en så cool ”lillebror”!

Min skola var en privat katolsk skola (där konstnären Goya gick!) och hade en lite strängare stil än vad jag var van vid i Sverige. Visst var det svårt i början, men ganska snart föll språket på plats. Det var en enorm kick när jag förstod vad som sades och kunde förklara vad jag ville och hur jag kände!

Jag är riktigt stolt över att jag faktiskt vågade åka. Jag växte mycket eftersom det blev lite som att flytta hemifrån. Och erfarenheterna kommer jag att bära med mig för alltid!

Läs mer om STS Education

Ta kontakt med skolan

Fyll i formuläret för att få mer information från STS:

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.