Kreativa Ebba läser Bild & formgivning på S:t Eriks gymnasium

S:t Eriks gymnasium

Varför valde du ditt program/skolan? Varför passar programmet dig?

För att jag tycker om att skapa och har lätt för att uttrycka mig själv i bild.

Berätta lite kort om din utbildning!

Vi får testa alla möjliga sorters tekniker inom t ex lera, teckning. Först arbetar vi praktiskt och sedan analyserar vi varandras verk. Men vi läser så klart alla högskoleförberedande ämnen också.

Hur är lärarna och lokalerna? Klassen?

Lokalerna är fantastiska. Stora och med mycket naturligt ljus som är bra för mitt program. Jättebra lärare. Bra på att förklara och att ge konstruktiv kritik som för oss framåt i vår utveckling.

Vilket är ditt drömjobb? Vilka karriärmöjligheter/studiemöjligheter finns efter studenten?

Mitt drömjobb är att bli fotograf eller grafisk designer. Man kan studera det mesta efter mitt program eftersom det är högskoleförberedande. Och vi har behörighet till att plugga på konstskolor också.

Tror du att du kommer att plugga vidare? I så fall vad och varför?

Jag tror att jag kommer att plugga vidare. Kanske något inom foto för yrket som fotograf/redigerare verkar vara ett spännande jobb där man får träffa många olika nya människor.

Vad är det roligaste du har gjort under utbildningen? Vilket är ditt bästa minne från tiden på gymnasiet?

Det roligaste vi har gjort är att ha en egen utställning på Kulturhuset då vi fick designa egna teaterkostymer som vi sedan tillverkade i papper.

Varför skulle du rekommendera skolan och programmet till andra?

Jag skulle rekommendera min skola och mitt program för här finns en blandning av människor som jag tror man inte får på så många andra skolor.

Läs mer om Estetiska programmet, Bild & Formgivning

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av S:t Eriks gymnasium.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.