Hannah studerar sång på Rytmus Stockholm

Rytmus Stockholm

Hannah på Rytmus Stockholm

Hannah Florén är 17 år och läser inriktningen Vokalmusiker/Vocal group på Rytmus Stockholm. Hon valde grenen vocal för att hon ville utveckla sig inom sång och lära sig flera sångtekniker.

Hannah har alltid haft en stor passion för musik. Under öppet hus, och även på gymnasiemässan i Stockholm, fick hon ett bra intryck av Rytmus. Hannah beskriver att sånglektionerna med storkören är hennes favoritkurs då hennes lärare är engagerade i elevernas utveckling.

– Jag har lärt mig mycket musikteori och även utvecklats inom min sång, berättar Hannah.

Hannah upplevde att eleverna på öppet hus var duktiga på att svara på frågor om skolan och de var väldigt hjälpsamma med att man skulle få svar på sina frågor.

– Om de inte gick en specifik linje som man hade frågor om hjälpte de en att hitta någon som kunde svara på ens frågor, säger hon.

Hannah berättar också om när hon gick på en prova-på-dag på Rytmus Stockholm. Det var en intressant dag och det intryck som stannade mest hos henne var att hon kände sig som en del av gänget. En vanlig dag på Rytmus är en blandning av estetiska och teoretiska lektioner.

– Alla på Rytmus är väldigt vänliga mot varandra, berättar hon.

Stämningen på Rytmus är något av det bästa med skolan.

– Det är en sån härlig stämning på Rytmus och alla lärarna kan sitt ämne vilket gör att det blir kul att gå i skolan, säger Hannah.

Hannahs bästa tips inför gymnasievalet:

• Välj med ditt hjärta.
  • Tänk inte på om dina kompisar ska gå där, du kommer hitta nya kompisar.
  • Du ska trivas med att gå i din skola och på din linje i 3 år.

Läs mer om Rytmus Stockholm

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Rytmus Stockholm.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.