Riksgymnasiet för Rörelsehindrade Kristianstad

Vill du veta mer?

Om skolan

Kristianstads riksgymnasium för rörelsehindrade

På Riksgymnasiet för rörelsehindrade i Kristianstad erbjuds du individuellt anpassad utbildning, kunnig personal med lång erfarenhet, habilitering och boende i trivsam miljö

Individuellt anpassad utbildning

Ungdomar under 21 år med svåra rörelsehinder, som har slutfört sista årskursen i grundskolan eller motsvarande och uppfyller de allmänna behörighetskraven för att söka till gymnasieskolan, har laglig rätt till rh-anpassad gymnasieutbildning inom riksgymnasieverksamheten.

Ansökan till RGRH i Kristianstad

För att ansöka till Riksgymnasiet för rörelsehindrade i Kristianstad ansöker du på en särskild blankett till nämnden för rh-anpassad utbildning. Blanketten finns tillgänglig hos din rh -konsulent, som också hjälper dig med din ansökan. Sista ansökningsdag är den samma som för den reguljära gymnasieskolan, det vill säga omkring den 1 februari inför höstterminen.

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Riksgymnasiet för Rörelsehindrade Kristianstad

En elev på Riksgymnasiet
03 mar 2016
En mycket bra gymnasieskola