Hantverkseleven Arbesa har alltid varit intresserad av att bli frisör

Praktiska Gymnasiet Trollhättan

Arbesa på Praktiska Gymnasiet Trollhättan.

Arbesa pluggar till Frisör på Hantverksprogrammet på Praktiska Gymnasiet Trollhättan. Hon går i åk 2 och säger att hon är nöjd med sitt val av program och hon trivs i skolan för att alla kommer överens med varandra, både lärare och elever.

Varför valde du att läsa Frisör på Hantverksprogrammet?

Jag valde frisörprogrammet för att jag alltid har varit intresserad av frisörer och hur dom jobbar med alla färger och produkter. Jag är nöjd med mitt program och det passar mig för det är mycket att göra och man få träffa nya fantastiska människor. Och nu har skolan öppnat igen lite grann så man får träffa alla som man har saknat alldeles för mycket.

Hur är gemenskapen på Praktiska Gymnasiet Trollhättan?

Jag tycker om skolans alla lärare och elever, gamla och nya! Det bästa med att vara här är att man får lära sig så mycket i skolan om andra människor, och man kommer jättebra överens med lärarna. Jag tycker om mina lärare för dom har hjälpt mig så mycket med allt. Om jag är ledsen så börjar jag prata med en av mina lärare och då blir jag glad igen och vill fortsätta jobba så att jag lyckas.

Hur är det att vara på praktik (APL)?

Jag älskar att vara på min praktikplats, det är det bästa som finns! Jag har fått göra en hel del frisyrer på dockor och så har jag fått göra slingor. Jag fick även vara med på en utbildning på min praktikplats där vi lärde oss att göra olika uppsättningar.

Tror du att du kommer plugga vidare efter studenten?

Jag tror inte att jag kommer plugga vidare, det jag vill göra efter studenten är att börja jobba i en frisörsalong direkt.

Vad är det roligaste du gjort på utbildningen Frisör, Barberare och Hår- och makeupstylist?

Mitt bästa minne är nog när mina vänner skulle slinga mitt hår, det var det roligaste jag har gjort på länge.

Varför tycker du att man ska söka till Praktiska Gymnasiet Trollhättan?

För att det här är en jättebra skola och alla kommer överens med alla, både lärare och elever. Man trivs väldigt bra med de människor som man har runt omkring sig och du får lära dig jättemycket om din utbildning och om samhället som vi lever i just nu. Man får verkligen den hjälp man behöver för att bli klar med skolan och gå ut med bra betyg och kunna börja jobba direkt efter studenten.

Läs mer om Hantverksprogrammet, Frisör, barberare och hår- och makeupstylist

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Praktiska gymnasiet Trollhättan.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.