Mariam och Osama på Odengymnasiet

Odengymnasiet

Mariam och Osama på Odengymnasiet!

Osama och Mariam pluggar på Odengymnasiet!

Osama och Mariam pluggar båda första året på Odengymnasiet i Hägersten, men på olika program: Teknikprogrammet och Samhällsvetenskapsprogrammet.

Mariam, årskurs 1 på Samhällsvetenskapsprogrammet

Varför tycker du att man ska söka till Odengymnasiet?

Skolan är liten och det bidrar till en bra stämning. Storleken gör det också det lättare för lärarna att hjälpa oss elever. Lärarna är dessutom engagerade, trevliga och hjälpsamma. Man märker att de jobbar från hela sitt hjärta.

Vilket är ditt drömjobb?

Jag vill hjälpa människor, kanske arbeta för en organisation som exempelvis UNICEF, Röda Korset eller Rädda barnen. Efter studenten skulle jag vilja plugga internationella relationer på universitetet.

Vad tycker du är unikt med Odengymnasiet?

Man får vara som man är. Lärarna försöker alltid lyfta fram det positiva hos eleverna, man känner att man duger som man är och presterar. Man accepteras helt enkelt för den man är. Jag ångar verkligen inte att jag började på den här skolan!

Osama, årskurs 1 på Teknikprogrammet

Osama är 17 år och gillar motorcross, programmering och att bygga datorer. På fritiden lägger han mycket tid på både träning och cross.

Varför valde du Odengymnasiet och Teknikprogrammet?

Jag gillar matematik och fysik och teknikprogrammet passade bra för mig. Jag gillar också programmering. Jag valde Odengymnasiet för att det är en lugn och lagom stor skola.

Vad är det som gör Odengymnasiet bra?

Det är en lugn skola, vi har bra klassrum och får bra hjälp och stöd av lärarna. Lärarna är bra, snälla och hjälpsamma, och ser till att vi klarar alla kunskapskrav.

Det är en lagom stor skola med lagom många elever. För mig spelar skolans storlek stor roll. Alla känner varandra. Lärarna har en bra relation med eleverna och det är jättebra.

Vad är det roligaste du upplevt under din utbildning?

Det roligaste är det som vi gör just nu i kursen programmering. Uppgifterna vi får är jättekul och det är intressant när man kan följa sin egen utveckling. Till exempel att rita, till en början var det så svårt men nu är det enkelt.

Vad har du för framtidsplaner?
Efter gymnasiet vill jag plugga vidare. Ett yrke som t.ex. civilingenjör skulle passa bra för mig.

Läs mer om Odengymnasiet

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av Odengymnasiet.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.