Hur är det att plugga spelutveckling?

LBS Stockholm Norra

Selma på LBS Sthlm Norra

Selma är 17 år går på LBS Stockholm Norra och där hon läser Spelutveckling. Hon har en stor passion för spelutveckling.

På LBS Spelutveckling får Selma arbeta med programvaran Unity och programmera i bland annat C-sharp.

– Jag får programmera och designa spel. Det som jag tycker är roligast. Vi kan göra små animationer till spelet, även karaktärerna. Också hur spelet ska se ut. Sådant tycker jag är jättekul, berättar hon.

LBS Spelutveckling och LBS Spelgrafik brukar samarbeta när de utvecklar spel.

– Efter jul så kommer vi få samarbeta med spelgrafik, så ska de göra grafiken och vi ska göra det bakom spelet. Det ska bli så kul, är taggad, berättar hon.

Selmas familj har alltid haft intresse i spel och det föll sig naturligt att hon skulle få upp ett intresse för spelutveckling.

– Jag gillar många typer av spel. Om jag måste välja gillar jag RPG som Until Dawn och The Walking Dead (Telltale Games), säger hon.

Vad kan man förvänta sig när man besöker LBS på öppet hus?

– Det är väldigt fritt, och härlig stämning. Jag älskar lokalerna, det är mycket rum och kreativa lokaler som man kan både sitta lite för sig själv eller hänga med andra, berättar hon.

Hur tycker du det är att representera skolan på mässan?

– Jag tycker det är kul att prata med nya människor, få människor att bli intresserade av nya grejer. Jag brukar berätta att vi på LBS är spelintresserad. Vi är många som har samma intressen och kanske lite nördiga i det vi gör, så det är lätt att få vänner, berättar hon.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Norra

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Stockholm Norra.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.