“Jag valde LBS Örebro för det kändes som att jag kunde utvecklas som person på ett kreativt sätt.”

LBS Örebro

På teknikprogrammet med inriktning Systemutveckling får eleverna lära sig hur man skapar hemsidor och program på ett effektiv sätt med stöd av lärare. De får också lära sig att anpassa funktionerna så det blir användarvänligt.

- Programmering är den roligaste kursen, det senaste vi gjorde var ett bokningssystem för ett virtuellt hotell.

Philip beskriver stämningen på LBS Örebro som härlig, hans kompisar är underbara och roliga. Alla hälsar på varandra och umgås på lektioner och raster. Philip berättar att han blir extra inspirerad av Harman som är lärare, eftersom han lär ut på ett unikt sätt som gör lärandet roligt.

- Jag trivs bra på skolan, det är verkligen en plats där jag kan vara kreativ, berättar han.

Philips bästa tips inför gymnasievalet:

• Det är viktigt att välja en linje som man själv vill gå, bli inte påverkad av vad dina föräldrar eller vänner tycker.

Läs mer om LBS Kreativa Gymnasiet Örebro

Ta kontakt med skolan

Fyll i dina uppgifter om du är intresserad och vill bli kontaktad av LBS Kreativa Gymnasiet Örebro.

reCAPTCHA logo Den här hemsidan är skyddad av reCAPTCHA och Googles Integritetspolicy och Användarvillkor tillämapas.