Vill du veta mer?

Om skolan

Kalix Naturbruksgymnasium erbjuder internatskola och närhet till naturen

Om du gillar skogen och naturen kommer du att trivas på Kalix Naturbruksgymnasium.

Kalix Naturbruksgymnasium är en internatskola där du bor och studerar tillsammans med cirka 180 andra elever. Om du bor på Kalix Naturbruksgymnasiums internat kan skolan ordna helpension. Kalix är ingen storstad utan en trygg liten kommun med 20 000 invånare. I centrala stan bor ungefär 8 000 människor.

Kalix Naturbruksgymnasium tar in 50-60 nya elever på naturbruksprogrammet varje höst. Ansökan till naturbruksprogrammet på Kalix Naturbruksgymnasium gör du på samma sätt som om du söker ett program på hemorten. Tala med studie- och yrkesvägledaren på din skola.

Välkommen till Kalix Naturbruksgymnasium!

Jobbar du på skolan och vill uppdatera informationen?

Ser du något i informationen om skolan som inte stämmer? Fyll i det här formuläret för att komma i kontakt med oss.

Visa alla utbildningar på Kalix Naturbruksgymnasium

Naturbruksprogrammet

Andel lärare med leg. och behörighet 2016

Antal elever per lärare 2015

Kalix Naturbruksgymnasium
 20,2%
Kalix
 78,1%
Sverige
 79,1%
Kalix Naturbruksgymnasium 4,2
Kalix 7,7
Sverige 11,9

Utbildningsstatistik

Genomsnittlig betygspoäng Behöriga till högskola Andel med examen inom 3 år
* När uppgiften baseras på färre än 10 avgångselever dubbelprickas den .. för att det inte ska gå att
   se enskilda elevers resultat. En prick . betyder att data saknas.

OBS! Procenten för andel lärare med pedagogisk examen påverkas bland annat av lärare som har deltidstjänst eller är yrkeslärare.
Källa: Skolverket

Hitta till skolan